Kisfuxvölgyi pincészet

Kisfuxvölgyi pincészet

Szüret óta

2016. január 01. - grano

Kedvenc bloggerem egy írása alapján próbáltam a Chardonney-t kezelni az idén. 19-es mustfokkal szedtem, ami a nyár végi sok esőnek és a korai szüretnek volt köszönhető. A korai szüret sajnos muszály volt:

dsc_2986.jpg

 

Szerencsémre a hideg pincében nem indult be a must forrása, így egy tisztább, ülepített mustból fejtetettem le, s ahhoz adtam fehérbor fajélesztőt. A biztonság kedvéért felhoztam a pincéből. A forrása lassú, de folyamatos volt.

Sajnos mozgatni kellett, fell kellett hozzam a pincéből a tanyába, mert nem akart lenn beindulni. A tanyában azonban szépen elkezdett forni, az üvegballonban végig lehetett követni a forrás fázisait.

forras_2015.jpg

Akkor engedtem le amikor a hab már teljesen eltünt a tetejéről. A tanyában nem mertem hagyni, mert akkortájt azért még melegek voltak.

 Novemberben egyszer megfejetettük a fiammal, akkor kapott egy alap kénezést, majd december elején egy barátommal közösen palackba töltöttük.palackozas.jpg

 Sajnos a mennyiség még mindíg nagyon kevés, az 50 palack épp megtelt.

Majd jövőre.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fuxvolgy.blog.hu/api/trackback/id/tr238201768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása